Diari aji acap2405 yang pemalu.

asalamualikum..
dan kabere semua..
sihat ker..??
hohoho..
sian anda anda semua..
kene tinggal oleh saya tanpa dikhabar anginkan kpd anda..
hohoho..
sesungguhnya bukan saye taknak kasitau anda semua..
tapi line tenet pada masa itu yang sungguh mengharukan megecewakan saye..
T_T

so..
bile dah dapat online nih..
moh laa kiter dengar tuan blog nih nak bercerita pasal cutinya..
jom laa sambung dari episod yang lepas lepas


khamis..

err..
tak silap saye saye bertolak dari umah ker kg dalam kul 11 pagi..
siap mandi kul 10.40 pagi..
so..
anda semua leh arr bayangkan bertapa kelam kabutnya saya nak ambil semua benda bawak balik kg..
macam pencurik pon ader..
main capai jer..
pencurik tengok cara saya pon pencurik insaf dah kot nak mencurik..
T_T

bile semua dah siap..
maka bertolak laa..
punya laa laju mama bawak kete sampai saye yang tak pernah kene mabuk todi kete pon bleh kene..
punya laa pning sampai duduk trus atas lantai kete..tak tahan lol..nak tweet punya laa susah...
jalan punya jalan sampai laa ke kg..
ingatkan kat kg ramai dah sedara ader..
rupanya takde..cis..tipah saye tertipo ngan propa mama..lagi
kene laa tunggu sampai malam untuk tunggu ketibaan sedara..

jumaat..
haaa...
nih arr time paling syiok..al-maklum laa..bile sedara semua dah sampai..saye pon sembang arr ngan mereka..tapi tak seaktif raya puasa laa..sebab ramai causin takde..lagi haru..kebanyakkan sedara semuanya pegang title adik sedara..cuma sorang dua jer title abg sedara..haru lagi sekali...tido punya tido..tup tup..dah pukul 9 pagi..lagi sekali gelabah-gelaban..time semayang raya tuu..pas siap jer..terus gerak pergi ker surau..sampai jer tengok tok imam dah sampai rakaat ke2..adoiyai.kenapa laa mereka sembahyang ngan laju nih..orang masuk jer trus sujud..abih jer sujud orang pon bangun laa..tertiba jer..orang lupe rukun solat hari raya haji..habis laa..adik sedara yang datang bersama dari tadi sujud tak bangun bangun..tunggu orang sujud..dier pon taktau solat raja haji ader berape rakaat..adoi..last orang solat laa macam solat raya puasa..hentam jela..adoi..abih solat dengar laa pak imam bace khutbah..suara pak imam slow and moody jer..sungguh bosan..ingat pastu leh arr tengok orang sembelih lembu..rupanya esok..adoi..

sabtu..
sabtu arr ari paling ditunggu-tunggu.bleh tengok lembu sebanyak 4 ekor ditumbangkan..tapi malangnya..ari nih jugak laa nak terbangun lambatnya..sekali usya jam dah kul 10 pagi..lagi sekali kecewa..tapi kekecewaan nih terubat bile semua pak sedara bawak balik daging lembu lebih dari 6 kilo beb..pastu bile tibe time malam jer mula arr start malam bbq..berlambak daging kami panggangkan untuk malam tuk..syiok arr weh..dapat mkan macam tuh ngan sedara semua..cuma ader beberape sedara jela yang pergi bermain..budus sungguh tindakan mereka tuh..orang ngah syok mabuk mabuk mkan mkan dier leh laks main lompat lompat..adoi..spoiler arr mereka nih..selalunya bbq dibuat jikalau semua anak anak opah saye dah nak balik ke rumah..tapi saya tak pasti laa..saya tunggu esok untuk dapatkan kepastian nih..

ahad..
segala andaianku benar belaka seperti nyanyian kumpulan aper tah...zaman 90an gitu laa..dari kumpulan search kot..benar laa segala firasat saya semalam..bahawanya ari nih saya akan kembali pulang ke rumah..huhuhu..tapi nak pulang ke rumah lama woo..dekat 4 jam..balik kg sejam jer apasal balik ke rumah lama sangat nih..??hohoho..sebenarnya sebelom balik famili and acap telahpon singgah ke majlis perkahwinan rakan kpd mama saya..jauh btol..T_T..abih jer wat serbuan lawatan ker majlis kahwin tuh..kami trus balik..sewaktu nak balik tuh hujan punya la lebat macam takmau dah berenti..pasang lambu high beam pon blom tentu orang perasan tuh..setelah rempuh ujan,banjir mini dan segalanya..dalam kul 6 petang sampai dah ker umah..fuh..sampai jer tros tido..zzz

akhirnya siap pon entri nih..
punya laa lama nak siapkan..
rasanya ibu yang nak lahirkan anak pon tak lama macam saye..
sekali dua jer teran..
klau takmau keluar..
bedah jer..
tapi saya klau mood suda keluar..
takkan nak bedah hati saya..
untuk sumbat balik mood saye..??
huu..
naya beb..

p/s:nape laa tenet wat hal waktu raya haji nih..??tenet mkan daging banyak sangat ker sampai nak pitam..??sori ye semua..T_T
blog comments powered by Disqus