kenapa saya sokong pirate..??



kenapa saya sokong dvd pirate.?
saya ada banyak sebab.
tetapi saya akan meletakkan 5 sebab sahaja.
kalau letak banyak banyak.
lagi banyaklah point point untuk pembeli tegar dvd untuk
menolak kehadiran dvd original..
hahahaha





sebab pertama dvd pirate ini sentiasa menjadi pilihan utama ialah
bayangkanlah harga dvd original ialah RM20-RM40..
harga dvd pirate punya..?
setakat RM10-RM18 jer..
see..
bagi yang berkemampuan untuk beli original bolehlah..
bagi yang tidak mahu keluarkan bajet lebih..
dvd pirate lah jawabnya..

sebab kedua ialah kualiti dvd pirate ini semakin lama semakin hampir dengan kualiti dvd original..
ya..
saya ada dvd pirate..
tapi kualiti hampir sama dengan dvd original..
cuba anda pergi beli dvd pirate yang berlambak lambak dekat pasaran..
selepas itu bandingkan dengan dvd original..
hampir serupa bukan..??
yang paling ketara tiadanya mungkin adalah sehelai poster.
takpun sehelai borang peraduan untuk menangi wang tunai sebanyak RM100 000..

sebab ketiga ialah dvd pirate ini lebih lasak daripada dvd original..
saya punya dvd original hanya boleh bertahan selama seminggu sahaja dan selepas itu
tersangkut-sangkut..
jikalau dvd pirate..
saya tidak simpan di dalam tempatnya pun tetap boleh
ditonton tanpa sangkut sangkut..
bertapa sakitnya hati apabila terpaksa menonton filem yang digemari
secara tersangkut sangkut...

sebab keempat ialah apabila dvd original ini kebanyakkannya terlampau lampau ditapis..
sampaikan ada yang dihalang penjualannya..
hoho..
ini akan membantutkan usaha rakyat malaysia yang ingin menghayati filem luar negara..
tapi yang malangnya..
dvd yang bertaraf sampah pula dijual..
jadi..
janganlah salahkan rakyat malaysia apabila dikatakan taida sifat kesenian..
kerana penapis itu yang menghentikan sifat kesenian itu..
renung-renungkan..
:)


sebab kelima pula..

DVD pirate nih kebanyakkannya keluar dahulu daripada DVD original..
contohnya cerita redline...
yang pirate keluar 2007 klau tak silap saya..
yang original DVD punya keluar 2008..
haha..
saya kesian sama kawan saya..
dier bangga kater dier bleh tengok cerita redline sewaktu DVD dier start dijual..
sedangkan saya tengok satu TAHUN lagi awal..



hahaha..
semua yang saya ceritakan tuh ialah kisah benar yang dicedok daripada kotak hitam saya..(memori laa tuh)
tujuan saya letakkan sebab saya sokong pirate ialah kerana saya begitu panas hati sama DVD original saya yang telah rosak walaupun disimpan secara baik..
hati saya sangatlah panas..!!

jikalau apa yang diceritakan diatas nih bertentangan dengan anda semua..
normal arr..
klau sama pon..
normal arr..
klau anda kater anda tak pernah beli DVD lucah pirate..
itulah abnormal..
bagi saya arr..
ahak ahak..

manusia nih kebanyakkannya makin suka mencuba apabila semakin dilarang..
setuju tak..??

p/s:entri ini ditaip dalam tempoh masa 5 hari kerana begitu payah untuk mengumpul memori yang telah kelam..
maafkan saya..



blog comments powered by Disqus